31 Ağustos 2007

Tatil bitti bavul gitti...

7 Yorum var

Guzel ama bir okadar sorunlarla gecen tatilimiz sonunda bitti. Kizim ile ilk defa ucaga binip ailemi gormeye Turkiye"ye gittik. Fakar talihsizlikler pek yakamizi birakmadi.Ilk sorun pasaportta cikti. Yaklasik 1 ay evvel kizim icin pasaporta basvurmustuk fakat guvenlik kontrolleri uzun surecegi icin bizim gidis tarihine yetismeyecegini ogrendik. Turk Konsolosluguna gidip benim pasaportuma kayit ettirmeye karar verdik bizde. New York'a gittigimiz gun konsolosluga gidip islemlere basladik ama benim pasaportumun degismesi gerektigi ortaya cikinca elimiz ayagimiz birbirine girdi. Ama cok yardimci oldular ve hemen pasaportumu yenileyip kizimi benim pasaporta kayit ettirdik. Fakat daha sonra ogrenecegimiz uzere bu islemin pekde bir geregi olmadigi ortaya cikti. Bize kimse birsey soylememisti ama yinede biz iyice sorusturmaliydik sanirim. Neyse ayni gun havaalanina gidip check-in sirasina girdik. Sira bize geldiginde 2. sorunumuzla karsi karsiyaydik. Biletimiz 2.kere satilmis ve ucak dolu oldugu icin yer veremeyeceklerini soylediler. Dusunebiliyormusunuz biz Boston'dan gelmisiz, sabahki kosusturmalarin ardindan yerimizin baska birisine satildigini ogreniyoruz. Ertesi gunune baska bir havayolunda "DELTA" bize bilet verdiler. Herseyde bir hayir vardir dedik ve otele gittik. Ertesi sabah Delta bilet kuruguna girdik ve ozellikle bebegim oldugunu soyleyerek bebekler icin yatak konulabilen siradan yer istedigimi belirttim. Fakat yer olmadigini ucaga girmeden tekrar talebimi belirtmemi istediler. Esim inanilmaz sinirlenmisti artik. Cunku kendisi bizimle gelemedigi icin ucakda hicbir sekilde yardimci olamayacakti. Ucaga girmeden son yer degisikligi icin tekrar gorevliye rica ettim ve gayet kaba bir sekilde bana sadece yanimda bos bir koltuk verecegini soyledi. Bebegin yatmasi gerektigini belirtmeme ragmen hic yardimci olmadilar ve cok kabaydilar. Artik hem yorgunlukdan hemde yasananlardan sinir harbi gecirmek uzereydim ve yapacak hicbirsey yoktu. Bu sebeplerden DELTA hic kullanmiyordum ama kismet boyleymis iste...

Yorucu ve sinir bozucu bir yolculukdan sonra en guzeli ailemi karsimda gormekti. Beni karsilamaya geldiklerinde kimse beni gormedi bile desem yeridir :) Herkes kucagimdaki minik kizim ile ilgileniyordu hatta "Hey bende geldim" demek zorunda bile kalmistim. Boston'un havasindan sonra Turkiye bize inanilmaz sicak geldi nerdeyse nemden eriyecektik. Fakat en uzuldugum sey guzelim memleketimin susuzlukdan kurudugunu gormekti. Yesile dair okadar az sey kalmistiki olanlarda hergun yaniyordu. Buradaki yesillikden sonra Turkiyenin kurakligi icimi acitti.

Tatilimizin yaklasik 2.haftasinda kizim rahatsizlandi. Doktor viral bir enfeksiyon kaptigini soyleyip ilac verdi. Ilk antibiyotik ve oksuruk ilacina boylece baslamis olduk. 1 hafta sonra cok sukur iyilesmisti ama bu seferde antibiyotik kullanimindan dolayi butun agzi mantar oldu. Minigim bu seferde bu illetten kurtulmak icin ilac icmeye devam etti. Anlayacaginiz tatil bir turlu gelmiyordu. Ama cok sukur iyilestik ve geri kalan gunlerimiz akraba ziyaretleri , deniz ve gunes ile harika geciyordu.

Ayrilik vakti nedense sanki cok cabuk geldi bize. Sayili gun cabuk gecer derler bizimde gitme vaktimiz gelmisti. Havaalanina gidip yine bilet siramiza girdik ve suprizzz... Kizim benim pasaportuma kayitli oldugu icin benden ayrica kizim icinde vize istediler. Hatta gisedeki bayan kizim ile nasil Amerika;dan cikis yapabildigime bile sasirdigini soyledi. Sonuc ucamayacaktik. Biletimizi iptal ettiler. Esimi arayip hemen sorunu bildirdim. Konsoloslugu aramis ve kizim Amerikan vatandasi oldugu icin vize verilemeyecegini sadece pasaportu ile giris izin verebilecegini ogrenmis. Tabii pasaportumuz hala gelmedigi icin biz gerisin geriye ailemin yanina donduk. :)

3 gun sonra kizimin pasaportu geldi ve biz 1 hafta rotarla tekrar biletimizi aldik. Nedense ikinci ayrilik bana cok daha zor geldi. Hatta sirf bana degil benim minigim, canim yegenim Eren icinde cok sevdigi kardesinden ayrilmak hic kolay olmadi. Tekrar havaalanina girdigimde artik bildigim tum dualari ederek bilet kuyruguna girdim. Sonunda ucakdaydik ve hayirlisiyla evimize ulastik. Fakat bizi yine tatsiz bir supriz bekliyordu. Bavulum kayipti. Hemen bildirdik ama nafile hala bulunamadi. Bavulumun icindeki evime aldigim cicilerimemi uzuleyim yoksa kizima ve bana ait nerdeyse tum yazlik kiyafetlerimizin gidisinemi karar veremiyorum. Ama hayirlisiyla sag salim yuvamiza donduk ya cok sukur Allah'im...