11 Ocak 2007

Mango Receli  

7 Yorum var

Gecen hafta pazar alisverisi yaparken cok uygun bir fiyata kasa ile mango satildigini gorduk ve 2 aile 1 kasa Mango alip paylastik. Tabii aldiktan sonra bunlari nasil tuketecegimizi pek dusunmemistik. Mandalina gibi bir meyva degilki hergun enaz 3-5 tane yenebilsin :) Yogurtlu mango, mango salatasi derken hala dolapta yenilmeyi bekleyen ve nerdeyse bozulmak uzere olan mangolari gorunce en iyisi Mango receli yapmak diye dusundum. Aslinda daha once hic mango receli yapmadim ve yemedim. Nasil bir tadi olucagi konusunda hic bir fikrim yoktu. Fakat simdi dusunuyorumda iyiki yapmisim diyorum. Cok degisik ve lezzetli bir tadi oldu ve esim cok begendi. Hatta mango simdi ucuzken alip 2-3 kavanoz yapip saklamami bile istedi :) Eger elinizde mango varsa gercekten degerlendirmek icin harika bir yontem , mutlaka tavsiye ederim.


Mango tatli bir meyve oldugu icin seker ayarini kendi zevkinize gore ayarlayabilirsiniz. 3 bardak seker 4 mango icin yeterli oldu. Ama siz istediginiz kadar arzu ederseniz ekleyebilirsiniz.



Malzemeler


  • 4 adet Mango

  • 3 bardak seker

  • 3 bardak su

  • yarim limon suyu

Hazirlanisi

  1. Mangoyu soyup kucuk kup seklinde dograyin.
  2. Derin bir kabin icine mangolari, sekeri ve suyu aktarip yaklasik 30 dk. kaynatin.
  3. Recel kivamina gelince ocaktan alip limon suyunu ekleyin.
Afiyet olsun


Alev

7 Yorum var: to “ Mango Receli


  • 1/12/2007 6:09 ÖÖ  

    Merhaba Alev,reçel akide şekeri gibi harika görünüyor.ellerine sağlık.Sevgi ve muhabbetle..


  • 1/13/2007 3:09 ÖS  

    merhaba Alev,

    mangoyu birşeylerde kullanmak istiyorum ama pek beceremiyordum açıkcası ... Reçeli hiç aklıma gelmemişt. Şahane görünüyor. Tavsiye ve tarif için çok çok teşekkürler.

    sevgiler

    http://misss.blogcu.com


  • 1/14/2007 1:00 ÖS  

    Hayat, tesekkur ederim canim. Gercekten degisik oldu :)

    Misss, fikri begenmene gercekten bende cok sevindim. Umarim sizde begenerek afiyetle yersiniz.


  • 5/12/2007 1:09 ÖÖ  

    Alev'cigim:) Nasilsin? Alisabildin mi oralara??
    Evde 2 tane mango vardi taaa gecen haftadan, yenmedi kaldi oylece.. Ben de senin bu recelini gormustum zaten onceden, kalktim bugum yaptim receli:)) tabii olcuyu yariya indirerek yaptim:)) denemelik oldu bana.. Cokk guzel oldu canim, zaten iki taneden yapinca azicik oldu ama yine yaparim, kolaymis yapimi:)) Esim zaten pek sever mangoyu, recel yaptim diyince pek sevindi gorme:))) Bak yorum biraktim iste, :)) Aslinda sen de soyle rahatladigin zaman yani yerlestigin de iyice, senin o bana bahsettigin ekmek tarifini buraya koydugunda KESINLIKLE deneyecegim, mesela iki gun once yine senin tarifin olan UN KURABIYESIN yaptim:))) Hersey icin cok tesekkurler Alevcigim .
    Cok cok selamlar, sevgiler sana, Selin bebisi de benim icin koklayiver ltf..
    Iyi hafta sonlari diliyorum:))
    Tulin, Ca.


  • 5/12/2007 9:37 ÖS  

    Bostonda ne bostanlar varmis, kasakasa satiliyor..

    newyorka gidip lüks meyve mi satsak..:D

    playing:geroge dalaras - magapas


  • 2/13/2010 7:52 ÖS  

    Hello,

    I'm just browsing sites for the children of Haiti.

    I'm at this site for a non-profit haiti organization that gives time to
    building oppurtunities for the kids in haiti. If anyone here wants to help then then please do so here:

    [url=http://universallearningcentre.org]Donate to Haiti[/url] or Help Haiti

    They give children in Haiti books and teach them.

    And yes, they're real.

    It would be awesome if you could help us


  • 2/27/2010 10:54 ÖÖ  

    Hello, as you may already found I'm newbie here.
    I will be happy to get some help at the start.
    Thanks and good luck everyone! ;)

linkwithin

Related Posts with Thumbnails