02 Mart 2007

Patates Sarma  

9 Yorum var



Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. Minik prensesim dogduktan sonra mutfakla cok fazla ilgilenemedim. Canim annecim bana hic is yaptirmadi, halada yaptirmiyor. Mutfak isleri , bebek bakimi, derken eve kapanip kaldilar. Oysa canim aileme ilk defa geldikler NY sehrini, sevdigim mekanlari gostermek cok istiyordum. Havalar bu hafta duzelirse -ki pek oyle gozukmuyor onlar donmeden en azindan kisada olsa bir NY turu yapabilmeyi cok arzu ediyorum. Bakalim insallah 1-2 gun hava acarda minik prenses anneannesi ile birazcik gezer.

Annem gelirken yaninda Seda adli bir dergi getirmisti ve dergideki bu tarifi gorunce tabiki duramadim girdim mutfaga ve lezzetlimi lezzetli bu guzel patatesli pogacalari yaptim :) Patatesli pogaca aslinda klasiktir ve herkesin tarif defterinde mutlaka bulunur. Fakat bu tarif digerlerinden biraz farkli geldi bana. Oncelikle kabartma tozu yoktu ve icinde sirke bulunuyordu. Degisik tarifleri sevdigim icin hemen denemeye karar verdim. Sonucmu gercekten degisik ve lezzetli bir patatesli pogaca oldu.

Iste tarif hadi hepinize afiyet olsun.

Malzemeler

  • 3 adet haslanmis patates
  • 1 cay bardagi sivi yag
  • 1 cay bardagi margarin
  • 1 cay bardagi yogurt
  • 1/2 cay bardagi sirke
  • 1 yumurtanin sarisi
  • 100 gr. beyaz peynir
  • Aldigi kadar Un
  • Tuz
  • Karabiber

Hazirlanisi

  • Margarini eritin. Siviyagi, margarini, sirkeyi, yogurdu, tuzu ve yeteri kadar unu karistirip yumusak bir hamur hazirlayin. 15 dk. dinlendirin.
  • Dinlenen hamuru 2 esit parcaya ayirip merdane ile bir parmak kalinliginda acin.
  • Haslanmis patatesleri ezip , beyaz peynir, tuz ve karabiberle karistirin. Acilan hamurun ucuna koyup rulo seklinde sarin. Her iki hamuruda bu sekilde hazirladiktan sonra verev seklinde kesip tepsiye dizin.
  • Uzerlerine yumurta sarisi surdukten sonra onceden isitilmis kizgin firinda pisirin.

Not: Ben hamurlari biraz ince actigim icin fazla kalin olmadi. Buyuzden siz yaparken enazindan parmak kalinliginda acmaya dikkat edin daha kabarik olucaklardir.

9 Yorum var: to “ Patates Sarma


  • 3/03/2007 1:30 ÖÖ  

    Alev"cigim,
    Resim pek guzel gozukuyor , ancak tarifini goremedim burada:)) Selin bebegimiz nasil, umarim sagliklidir.
    En iyi dileklerimi yolluyorum sana California"dan:)
    Tulin


  • 3/03/2007 9:46 ÖÖ  

    hayirli olsun, Allah bagislasin


  • 3/03/2007 4:37 ÖS  

    Merhaba Alev, Selin bebeginiz hosgelmis, saglikli, mutlu bir yasam dilerim sevdikleriyle. Ben de 2.5 ay sonra oglumu kucaklayacagim. :)


  • 3/13/2007 4:22 ÖÖ  

    Alevciğim, minik prensesin ömürlü olsun, sağlıkla mutlulukla büyüsün! Onu benim için öper misin?
    Sevgilerimle..


  • 3/13/2007 7:17 ÖÖ  

    merhaba Alev, Allah bağışlasın.
    Tarifin çok güzel görünüyor. Annenleri gezdirebildin mi? Allah annelerimiz, babalarımız başımızdan eksik etmesin. Kim bilir ne zor olacaktır sizden ayrılmak. Bende aynı şey yaşadım geçen sene.


  • 3/16/2007 11:08 ÖÖ  

    Sevgili Alev,
    Güzel minik prensesisini güle güle büyüt. Allah şansını açık etsin, iyilerle karşılaştırsın.
    Tarifin de çok güzel. Ellerine sağlık:)
    Sevgilerimle...


  • 3/23/2007 11:05 ÖÖ  

    Blogumda seninle ilgili birşeyler yazmaya çalıştım , belki okumak istersin.Seni de yeni oyun için sobeliyorum.


  • 3/23/2007 11:22 ÖÖ  

    Blogumda seninle ilgili birşeyler yazmaya çalıştım , belki okumak istersin.Seni de yeni oyun için sobeliyorum.


  • 3/23/2007 8:48 ÖS  

    Tulin'cim iyi dileklerin icin cok tesekkurler. Tarifi gecde olsa yazabildim :)

    Minik patikler, iyi dileklerin icin cok tesekkurler

    Acelye, cok sevindim. Allah yavrunu saglikli, sihhatli kucaklamak nasip etsin sanada.

    Sibelcim, hemen optum merak etme :)

    Wendy, gercekten cok zor olucak ayrilik. Ama insallah daha sIk gorusmek nasip olur.

    Bocuruk, iyi dileklerin icin cok tesekkur ederim.

    Aycacim, blogunu herzaman duzenli takip ediyorum ve seninde beni takip ediyor olmandan cok mutlu oldum. BLogum icin cok guzel seyler yazmissin en kisa zamanda bende yanitlamaya calisacagim.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails