20 Mart 2010

Çavdar Unlu İsveç Kurabiyeleri  

10 Yorum var

Önümüzdeki günlerde bol çikolatalı ve kalorili tarifler yapılmak için sıralarını beklerken onlardan önce gayet lezzetli ama daha az kalorili bu kurabiyeler zaman aşımına uğramadan yerlerini alsınlar istedim. Uzun bir zaman önce yaptığım yulaflı kurabiyelerim zamanında tarifini yazmadığım için unutulup gitmişti. Tekrar yapmak için ise uzun bir sıra beklemeleri gerekiyor. Bu güzellerinde başına bu felaket gelmeden önce yazıp rahatlayayım bari ...

Çavdar ununu ekmek yapmak dışında genelde pek kullanmazdım. İlk defa bir kurabiye tarifinde kullanıyorum ve keşke daha öncede aklıma gelseymiş. Bu kurabiyelerde aslında babam'ın sayesinde O'na uçak yolculuğunda eşlik edilsinler diye yapıldılar. Yoksa diğer bekleyen kurabiye listesinin arasında pek şansları olmayacaktı. Beklediğimden lezzetli ve bence çok başarılı bir kurabiye oldular. Hatta yarısını ben ve minik kızım tükettik desem abartmiş olmam . Aman ne hafif olmuş hemde çavdarlı deyip gidip gelip ağzıma attım ehh birazda abarttım. Hadi şimdi sıra sizde. Hele de yanında güzel bir kahve ohh değmeyin keyfine...

Tuz Biber dergiside bu ay kurabiye etkinliği düzenlemiş , kabul ederlerse bizde bu güzellerde konuk olalım...


Malzemeler

  • 1 bardak çavdar unu
  • 1 bardak Un
  • 1/2 tatlı kaşığı deniz tuzu veya normal tuz
  • 113 gr krem peyniri
  • 113 gr tereyağ
  • 1/2 bardak şeker
Pudra şekeri (üzeri için)

Hazırlanışı

2 adet tepsiyi yağlı kağıt ile kaplayın. .
Bir kabın içerisine unları ve tuzu koyun. Ayrı bir kabın içerisinde de krem peyniri mixer ile çırpın ardından yapı ekleyip krema haline gelene kadar çırpmaya devam edin. Şekeri de ekleyip hepsinin iyice karışmasını sağlayın.

Un karışımını yağlı karışıma ekleyin ve sadece hepsi tamamen birbirine karışana kadar karıştırın ve hamuru unlu tezgahın üzerine alın. 1-2 sefer yoğurun ve top şekline getirip şeffaf folyo kağıdına serin. Kesinlikle fazla un koymayın yeterli geliyor. Hamuru sertleşmesi için dolaba kaldırın.

Fırını 175C (350F) ısıtın. Hamurunuz oklava ile açılacak sertliğe geldiğinde unlu tezgah üzerine alıp 1.5cm kalınlığında açın ve kurabiye kalıpları ile kesip hazırlanmış tepsiye dizin. Ben 2 şeffaf folyo arasında açıyorum hem daha kolay hemde fazladan un kullanmamış oluyorum. İsterseniz kurabiyelerin üzerine iri taneli şekerleriniz varsa hafifçe serpebilirsiniz.

10 veya 15 dk pişirin. Pişirme süresi her fırına göre değişir buyüzden fazla pişirmemeye dikkat edin yoksa çok kuru ve sert olurlar. Sadece altlarını hafifçe altın rengine dönüşmesine kadar pişirin. Hafifçe soğumasını bekleyin ve az pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun arkadaşlar...




10 Yorum var: to “ Çavdar Unlu İsveç Kurabiyeleri


  • 3/20/2010 1:29 ÖS  

    Alevcim pardon ismi yanlış yazdım:((


  • 3/20/2010 1:29 ÖS  

    Canım Selmacım görüntüsü beni nasıl
    cezbetti anlatamam.Yaptığın tüm lez
    zetler birbirinden harika ellerine sağlık kocaman öpüyorum...


  • 3/20/2010 1:42 ÖS  

    Kurabıyeleın nefıs olmus canım
    Babana afıyet olsun ellerıne saglık
    Sevgıler


  • 3/21/2010 7:30 ÖÖ  

    Canim arkadasim... Ellerine saglik.... Mmmm... Bir tane alabilir miyim.... Sevgilerimle, güzel bir pazar günü diliyorum...


  • 3/21/2010 10:26 ÖÖ  

    Görüntü harika. Ellerinize sağlık


  • 3/21/2010 12:07 ÖS  

    Çok güzel görünüyorlar, bende pek çavdarlı kurabiyelere bakmam am yorumunu okuyunca denememekle iyi yapmadığımı düşünüyorum.
    ellerine sağlık canım
    sevgiler


  • 3/22/2010 4:51 ÖÖ  

    Zehra'nın düşüncesine katılıyorum. Mutlaka denemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler...


  • 3/22/2010 8:41 ÖÖ  

    hımm nefis olmuş canım ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler


  • 3/22/2010 10:51 ÖÖ  

    Ziyaret edip bana bu guzel yorumlari biraktiginiz icin cok tesekkurler.


  • 3/25/2010 8:26 ÖÖ  

    Sevgili Alev, blogunuzu çok seviyorum ve takip ediyorum. Hoşunuza gideceğini umarak, kendi blogumda bugün size bir sürprizim var :) Sevgiler, güzel günler!

linkwithin

Related Posts with Thumbnails