15 Kasım 2007

Yoğurt  

3 Yorum var



Yurt dışında yaşadığınızda memleketinizin yoğurtlarını özlüyorsunuz. Buradaki yoğurtlar daha çok krema kıvamında ve bence lezzetsiz oluyorlar. İlk defa marketten yoğurt aldığımda hayal kırıklığına uğramıştım. Artık kendim yapmalıyım dedim ve nasıl yapılır, nelere dikkat etmeli diye araştırmıştım. Hayatımda hiç yoğurt yapmamıştım ama aslında hiçde zor birşey değilmiş. Hele çok zor beğenen Babam yaptığım yoğurdu test edip harika olmuş dediğinde nasıl mutlu olmuştum anlatamam. Ev yapımı yoğurt gibisi yok gerçekten. İçinde ne olduğunu biliyorsunuz :) Minik kızıma da gönül rahatlığıyla mis gibi ev yapımı yoğurdu yedirebiliyorum.

Eminim bir çok blogda nasıl yoğurt yapıldığını anlatan yazılar vardır ama gecenlerde bir arkadaş bana mail ile nasıl yoğurt yaptığımı anlatmamı istemişti. Belki hepiniz biliyorsunuz nasıl yapıldığını da. Ama her yiğidin bir yoğurt yeyişi vardır derler ya, işte buda benim yoğurt yapış tarzım.


Malzemeler

  1. 2 lt. Süt (1/2 gallon %2 Reduce fat )
  2. 3 dolu dolu yemek kaşığı yoğurt ( Greek yoğurt veya tam yağlı plain yoğurt)
  3. 1 çay bardağı krema (light cream) Opsiyonel

Nasıl yaptım

  • Yoğurdu ve kramayı bir tencereye koyup kaynatın ve ılınması için bekleyin.Yoğurt yapımındaki en önemli nokta sütün sıcaklığı. Yoğurdun sıcaklığını ölçmek için bir çok kişi termometre kullanıyor. Ama ben bu konuda serçe parmağıma güveniyorum. Parmağınızı sütün içine sokun ve 6 ya kadar sayın. Eğer parmağınız yanmayacak kadar sıcak ise tamamdır. Ama çokda ılık olmamalı yoksa maya tutmaz. Termometre kullanmak isteyenler sütün ısısı 120F - 130F olmalı.
  • Ufak bir kapta 3 dolu dolu yemek kaşığı yoğurdu ılınmış olan 3-4 kaşık süt ile karıştırıp ayran kıvamına getirin.
  • Sütü mayalayacağınız cam veya plastik kaparklı bir kaba aktarın ve hazırladığınız ayran kıvamındaki mayayı ekleyip tekrar hepsi birleşmesi için biraz karıştırın.
  • Kabın kapağını kapatın ve sıcaklığını sabit tutmak için ince bir battaniye veya masa örtüsü ile sarın.
  • Fırını 325F (170C) açın ve içinizden 5e kadar sayıp fırını kapatın. Maksat fırını çok ılık bir sıcaklığa getirmek.
  • Yoğurt kabınızı fırına koyun ve 6 saat bekleyin.
  • Yoğurdu açıp kontrol edin. Üzeri hafif sulanmış ama katı kıvamda bir yoğurt olucaktır.
  • Kabınızın kapağını çıkarın ve 2 kat kağıt huvluyu kabın üzerine örtüp kapağı tekrar üstüne koyun. Kağıt yoğurda değmemeli sadece üstünde kalmalı. Amacımız yoğurdun üzerinde biriken fazla suyu kağıt sayesinde emmesini sağlamak.
  • 1 gece buzdolabında bekletin.
Afiyet olsun.


Püf noktalarım
  • Maya için kullanacağınız yoğurdu kullanmadan önce dolaptan çıkarıp biraz ılınmasını sağlayın.
  • Mayayı yoğurda karıştıtırken çok fazla karıştırmayın. Tüm malzeme birbiri ile karışsın yeter.
  • Yoğurdu fırına veya dolaba taşırken fazla sarsmamaya çalışın.
  • En az 6 saat buzdolabında bekletin.

3 Yorum var: to “ Yoğurt


  • 11/16/2007 6:13 ÖS  

    Alev,cim ne kadar güzel ve detayli anlatmissin.Benim bile birden yogurt yapasim geldi(bir kac kez denedim ama hep civik oldu).Biz Almanyada Türk marketlerinden yogurdun her türlüsünü buluyoruz.Hatta talep cok olunca artik Alman marketlerinde bile Türk yogurtlari satmaya basladi.Haa isin birde ilginc yani evimin süt ciftliginin yaninda olmasi.ara sira kaymagini alip tereyagi yapmasini ve yemesini coook seviyorum.


  • 11/16/2007 11:10 ÖS  

    Alev'cim,
    Tebrik ediyorum canim.Ilk yogurt denemen pek guzel olmus.Ah sen benin ilklerimi dinleseydin cok gulerdin.Gecde olsa ogrenmistim...Ellerien saglik.


  • 5/06/2008 5:23 ÖÖ  

    Merhaba.. Türkiye'de plain yogurt yerine hangi yoğurtu kullanabiliriz?

linkwithin

Related Posts with Thumbnails