25 Eylül 2007

Karnıbahar Böreği  

5 Yorum var



Bir çok derde deva protein ve C vitamini deposu olan Karnıbaharın bir tek kıymalı yemeğini sevemedim. Ama fırında yapıldığında yada yumurtaya bulanıp kızartıldığında yanında yoğurt ile harika oluyor. Bizim evde karnıbahar fırında pişer. Buyüzden hep aynı yemek olmasın diye herseferinde değişik malzemelerle hazırlıyorum. Daha önceki yazılarımdan birinde de Fırında karnıbahar tarifini vermiştim. Bu seferki ise biraz daha değişik. Daha yogun bir kıvamda ama bir okadarda lezzetli bir börek tadında. Arzu ederseniz dometes sosu hazırlayıp üzerine dökebilirsiniz. Yada benim yaptığım gibi sarı kabakları sırayla dizip aralarına kaşar rendesi serpebilirsiniz.

Afiyet olsun.


Malzemeler

  • 1 adet karnıbahar

  • 1 çay kaşığı kabartma tozu

  • 2 adet yumurta

  • 1 su bardağı süt

  • 4 yemek kaşığı un

  • 1 bardak kaşar rendesi

  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ

  • 1 çay kaşığı lezzet tuzu

Hazırlanışı

  • Karnıbaharları 3 dk. düdüklü tencerede haşlayın ve küçük çiçekler halinde ayırın.

  • Yumurtaları ve unu birlikte çırparak karıştırın. Azar azar sütü ilave edin. Sıvı yağ ve lezzet tuzunu ekleyin.

  • Haşlanan karnıbaharları yumurtalı karışımın içine aktarıp karıştırın.

  • Fırın tepsisini yağlayıp hafifce un serpin ve karışımı dökün.

  • Üzerine kaşar rendesi serpip 350C fırında pişirin.

5 Yorum var: to “ Karnıbahar Böreği


  • 9/28/2007 10:34 ÖS  

    SLM HOS BI SITENIZ VAR BEGENI ILE TAKIP EDIORUM ... BASARILARINIZIN DEVAMINI DILER! ISIMSIZ/CT


  • 10/01/2007 4:05 ÖÖ  

    merhaba
    önceki karnabahar tarifini almıştım bu hafta deneyecektim ama şimdi iki tarif oldu hangisini yapsam acaba:))geçen hafta da chili tarifini yaptım ve çok beğendim bloguma da koydum.ellerine sağlık ve teşekkürler


  • 10/04/2007 4:22 ÖÖ  

    merhaba bu tarifde çok güzel, not aldım. ama lezzet tuzunu anlamadım, nedir?


  • 11/13/2007 12:50 ÖS  

    isimsiz keske isminide yazsaydin. Cok sevindim blogumu begenmene..

    Pelin, afiyet olsun. neguzel boyle tariflerimi yapip geri yazman. Bu yemegide bagenirsin insallah,

    Denizsefasi
    Geri donmeyi unutmusum bagisla lutfen. lezzet tuzu, cesitli markalarda marketlerde hazir olarak satilan icinde cesitli baharatlarin bulundugu bir cesit tuz. Yemege farkli bir lezzet veriyor. Ama sakin ayrica tuz kullanma. Yoksa cok tuzlu olur. Turkiye de bildigim kadariyla "Bizim Mutfak Lezzet Tuzu " var.
    Sevgiler.


  • 12/05/2007 4:19 ÖÖ  

    merhaba alev tarifini denedim, çok güzeldi, paylaşımın için çok teşekkürler. anlayışına sığınarak kaynak göstererek yayınladım, bakmak istersen http://denizsefasi.blogspot.com/2007/12/karnibahar-brei.html
    sevgiler...

linkwithin

Related Posts with Thumbnails