05 Nisan 2006

Bloglardan denemeler : Karadeniz Pidesi  

4 Yorum var



Bu pidenin tarifi Yemek ve Biz'den sevgili Zeynep'e ait. Çoğunuz belkide bu pideyi çok önceden denemişsinizdir. Ben ilk defa yaptım ve gerçekten cok lezzetli oldu. Sadece farklı olarak hamurun icine 1 yemek kaşığı zeytinyağ ekledim ve hamuru yine zeytinyağ ile yağladıktan sonra şeffaf folyoya sarıp mayalandırdım. Mayalı hamurları genelde bu şekilde yapıyorum çok daha yumuşak ve lezzetli oluyorlar. Bu tariften yaklaşık 6 adet büyük pide hazırladım. Ben kıymalı pide çok sevmediğim için, parça etli, peynirli ve tavuklu olmak üzere 3 çesit iç malzemesi hazırladım. Üzerlerine de bol kaşar rendesi ilave ettim. Pidenin orjinal tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

Afıyet olsun.


Malzemeler

  • 5 bardak un
  • 2 bardak ılık süt
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 tatı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ

Hazırlanışı

  1. Kuru maya, toz seker ve ılık suyu karıştırıp mayalandırın.
  2. Unu ve tuzu kaba boşaltıp, ortasını havuz gibi açın. ılık sütü, maya ve zeytinyağını ortasına dökün. Unu azar azar süte karıştırarak elinize biraz yapışacak kıvamda yumuşak bir hamur hazırlayın.
  3. Hamuru cok az zeytinyağ ile yağlayıp şeffaf folyoya sarın ve yaklaşık 30-35 dk mayalandırın.
  4. İki katına çıkan hamuru tekrar yogurup havasını aldıktan sonra istenilen büyüklükte pideleri hazırlayın ve üzerine temiz bir bez örtüp iç malzemeleri hazırlanana kadar yaklaşık 15-20 dk. daha dinlendirin.
  5. Önceden ısıtılmış 200C fırında yaklaşık 20-25 dk. pişirin.

4 Yorum var: to “ Bloglardan denemeler : Karadeniz Pidesi


  • 4/06/2006 2:27 ÖS  

    merhaba alev,

    yeni evinizde mutlu ve huzur dolu bir yaşam dilerim. pide tarifi çok güzel. özellikle zeytinyağı kullanman ilgimi çekti. ben de hemen her şey de mümkün olduğunca sıvı yağ veya zeytinyağı kullanmaya çalşıyorum. bu tarifi de en kısa zamanda deneyeceğim. sevgiler


  • 4/07/2006 2:33 ÖS  

    Sevgili Ipek
    Gercekten cok lezzetli bir pide oluyor. Umarim sizinkiler begenirler.Bence mayalandirma suresi cok onemli iyice mayalanirsa cok yumusak oluyor. Ayrica sitene eklemene cok sevindim.

    Cansel'cim ozledim seni valla. Iyi dileklerin icin cok tesekkur ederim.


  • 4/12/2006 11:20 ÖÖ  

    Merhaba Alev Hn.

    ellerinize sağlık, ben de hafta sonu pideyi denemek istiyorum, ancak kullandığınız maya bira mayası mı yoksa instant maya mı?

    kolaylıklar dilerim,
    Defne


  • 4/12/2006 7:57 ÖS  

    Merhaba Defne hn.
    Kullandigim maya instant maya. Size simdiden afiyet olsun :)
    Alev

linkwithin

Related Posts with Thumbnails