22 Mart 2006

Leblebi Helvası  

13 Yorum var



Taşınma işleri yüzünden bloğumu biraz ihmal ettim. İnşallah bu hafta sonu biraz daha rahatlayacağımı düşünüyorum. Benim ilk taşınma maceram bu. Yavaş yavaş taşınacağımız için kolay olucağını düşünmüştüm. Ama hiç de öyle değilmiş. Her gün eşyaları paket paket taşıyoruz ama eve geri döndüğümüzde sanki eksilen hiçbirşey yokmuş gibi geliyor. Birde bunu yerleşim tarafı var düşünmek bile istemiyorum. Allah yardımcım olsun :)


Leblebi helvasını çocukluğumdan beri çok severim. Burada neyazıkki bulmak imkansız. Kendim yapabilirmiyim diye araştırdım ve Tarif Defteri 'nden Betul'un verdiği bu tarifi buldum. Tadı gerçekten orjinal haline çok benzedi. Artık ne zaman canım istese hemen bu tarifi uyguluyorum. Teşekkürler Betül.

Malzemeler

  • 1 su bardağı Leblebi tozu
  • 1 su bardağı şeker (Esmer şekerde kullanabilirsiniz)
  • 1 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ

Hazırlanışı

  1. Ayrı bir kapta bir bardak suyun içine sekeri ekleyip, şeker eriyene kadar kaynatın. Çok fazla değil sadece şeker erimesi yeterli.
  2. Leblebiyi kahve öğütücüsünde iyice toz haline gelene kadar öğütün.
  3. Teflon tavaya sıvıyağ koyup, leblebi tozunu aktarın ve hafifçe karıştırın.
  4. Şekerli suyu yavaş yavaş leblebi karışımına ilave edip karıştırın ve helva kıvamına gelene pişirin.
  5. Ufak dikdörtgen borcam kalıbına döküp soğumasını bekleyin. İstediğiniz büyüklükte kesip servis yapın.

Afiyet olsun

13 Yorum var: to “ Leblebi Helvası


  • 3/24/2006 8:01 ÖÖ  

    Hey, harika bir siten var:) Tanıştığımız çok sevindim. Özellikle pasta süsleme seminerinden aktardıkların çok ilgimi çekti. Görüşmek üzere.


  • 3/24/2006 5:10 ÖS  

    Rica ederim Alev..Cok memnun oldum , yuzumde bir gulumsemeyle okudum yazdiklarini..Boyle bir guzellige vesile olmak ne hos :)


  • 3/27/2006 1:21 ÖÖ  

    uzun bir suredir siteni ziyaret edemedim.Bugun hemen baktim.Yeni birseyler varmi diye.İnanilmaz tarifler var.Tarifleri basiyorum ve evde deniyorum.Bu arada yeni bir eve tasinmanin zorluklarini bilerek kolay gelsin diyorum.


  • 3/27/2006 6:49 ÖÖ  

    ellerine sağlık canım çok iyi fikir vallahi.qaklıma annemin haşladıktan sonra tavada kavurup leblebi görüntüsü alan nohutlar geldi.
    sevgiler...


  • 4/01/2006 8:50 ÖÖ  

    Arkadaslar
    Biliyorsunuz yeni eve tasindim ve internet olmadigi icin maiilerinize ancak simdi cevap verebiliyorum. Yorumlariniz icin coookk tesekkur ederim.


  • 4/05/2006 3:11 ÖS  

    Tadini cok merak ettim, leblebi tozu bulursam deneyecegim. Ellerinize saglik..


  • 4/25/2006 2:07 ÖS  

    Selam,Tarifi okur okumaz hemen uzaklarsaki kardesimi arayip müjdeli haberi verdim.Kendisi de uzun zamandir leblebi unundan ne yapilir diye bana soruyordu.Isabet oldu.
    Peki nohut unundan ne yapilir bunu biliyormusun.Her zaman markette elime alip ne yapacagimi bilemedigimden tekrar yerine koyuyorum.Sevgiler


  • 4/25/2006 2:33 ÖS  

    Hanife
    Eger sari leblebi bulabilirsen kahve ogutucu ile kolaylikla un haline getirip kullanabilirsin. Guzel oluyor gercekten.

    Serap
    Nohut unundan cok guzel ekmek veya pankek yapabilirsin.

    Sevgiler


  • 4/01/2007 11:50 ÖÖ  

    Yurt disinda yasayanlar "garam flour" diye hindistan ve pakistanlilarin kullandigi unu leblebi tozu yerine kullanabilirler. Cunku bu bir cins nohutun unu. Pakistanli arkadasim bu undan helva yapar. Siytenize ilk kez giriyorum ve cok begendim. Cocugunuzu saglik ve huzurla byutmeniz dilegiyle...


  • 4/13/2008 2:16 ÖS  

    ben kader.ben doğmadan önce bu tatlıyı annemin düğününe yapıp getirmişler.annem hep söylüyordu.çok güzel bir tatlı diyordu.yemede yanında yat diyordu.inş. annem yapınca bende tadına bakıcam.sevgiler.....


  • 5/19/2010 3:19 ÖS  

    Ne kadar değişik bir tarif olmuş, elinize sağlık,


  • 8/10/2010 8:50 ÖÖ  

    gerçekten tariflerin çok güzel ve ben lebleb tozuyla denedim gerçekten harika bir ha lva oldu çok teşekkür ederim


  • 3/17/2011 7:23 ÖS  

    I never eat this dish ever. thanks for share

linkwithin

Related Posts with Thumbnails