25 Ocak 2009

Ye41# : Portakal Kremalı Puding ve Makaronlar  

5 Yorum var

Portakal Agacı'ndan Hatice'nin ev sahipliğini yaptığı Portakal-ye etkinliğine katılmayı istiyordum ve güya cok önceden tarifi yapıp zamanında yayınlayacaktım. Ama zaman o kadar hızlı geçiyorki bu aralar benim için istediğim hiçbir işi zamanında yapamıyorum. Ne yapacağıma bile son dakikada karar verdim ve saate baktığımda Türkiye saati ile gece yarısı olmuştu bile. Bilgileri zamanında Hatice 'ye gönderemediğim için belki listesine eklememiş olabilir ama yinede tarifimi bu etkinlik adıyla yayınlamak istedim.

Etkinliğe değişik bir kek tarifi ile katılmayı planlıyordum. Sabah kahvaltısından sonra hemen keki hazırladım ve beklemeye başladım. Fakat kekde hiçbir kabarma belirtisi yoktu. 1 saat sonra kek aynen kalıba koydum şekli ile hiç kabarmadan fırından çıktı. İlk defa başıma böyle birşey gelmişti ve etkinliğe katılmak için yeni birşeyler yapmam gerekecekti. Etkinliklere hep son anda katılıyorum, bunu alışkanlık haline getirdim ve son anda mutlaka birşey oluyor. İşte yine oldu ve ben hala akıllanamadım. Neyse vaktim pek olmadığı için hafif ama bir o kadar da lezzetli bir puding ile katılayım bari dedim.

Puding 2 farklı tatdan oluşuyor. Yoğun portakallı krema ve portakallı muhallebi . Sonucunda iki farklı tadın birleşimi ile çok hoş lezzeti olan bir puding elde ediyorsunuz. İsterseniz portakallı kremayı tart dolgusu olarak da rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Peki bu makaronların tarifle ne ilgisi var. 2 gün önce, bir tarifden arta kalan yumurta beyazlarından fındıklı makaronlar yapmıştım ama içlerine henüz krema koyamamıştım. Pudingi yetiştiremeseydim portakal esanslı bir krema hazırlayıp bu tarif ile katılacaktım.Ama hem pudingi yetiştirdim hemde 2 kaşık portakal kreması ile çırpılmış 1 bardak kremayı birleştirip iç krema hazırlayıp makaronların aralarına sürdüm. İnanılmaz hafif ve lezzetli oldular. Makaronların tarifinide bir ara fırsat bulduğumda inşallah yazacağım.


Portakal kremalı Puding

Portakallı Muhallebi

  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1/4 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvı krema
  • 2 yemek kaşığı portakal suyu
  • 1tatlı kaşığı tereyağ
Ufak bir sos tenceresinde nişasta, şeker, süt ve kremayı pişirin. Kaynamaya başlayıp hafif ağrlaştığında ocaktan indirip içine portakal suyunu ve tereyağı katıp karıştırın. Bir kaba aktarın ve buz dolu ayrı bir kabın içerisine koyup soğutup üzerini folyo ile kapatıp dolaba kaldırın.

Portakallı Krema (orange curd)

1/2 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
1/4 su bardağı portakal suyu
1/4 su bardağı şeker
3 yumurta sarısı
2 yemek kaşığ tereyağ

Tüm malzemeleri bir sos tenceresinde pişirin. Süzgeçten geçirin ve üzerini folyo ile sarıp dolaba kaldırın.

Pudingin hazırlanması

Bir kabın içerisinde bir miktar muhallebi koyun , üzerine portakallı kremayı gezdirin. Tekrar muhallebi koyun ve tekrar krema gezdirin (resimdeki gibi) .
Veya kabın içerisine muhallebiyi koyun ve ortasına bir miktar portakal kreması koyup servis yapın.

5 Yorum var: to “ Ye41# : Portakal Kremalı Puding ve Makaronlar


  • 1/27/2009 4:50 ÖÖ  

    Sizi anlıyorum bende bu sıralar hiç bir şeyi istediğim zaman yapamıyorum...
    Bir bakmışsın gün bitmiş...
    Kekinizin kabarmamasına üzüldüm ama böylelikle ortaya bu nefis tatlı çıkmış ellerinize sağlık çok estetik duruyor...
    Sevgilerle


  • 1/27/2009 4:50 ÖÖ  

    Sizi anlıyorum bende bu sıralar hiç bir şeyi istediğim zaman yapamıyorum...
    Bir bakmışsın gün bitmiş...
    Kekinizin kabarmamasına üzüldüm ama böylelikle ortaya bu nefis tatlı çıkmış ellerinize sağlık çok estetik duruyor...
    Sevgilerle


  • 5/01/2009 1:54 ÖÖ  

    çok şık bir sunum hazırlamışsınız.kendinize haksızlık etmeyin bence çünkü çok güzel şeyler ortaya çıkartmışsınız


  • 5/01/2009 9:50 ÖS  

    Tesekkur ederim. Gercektende kek yerine farkli lezzetde bir tatli ortaya cikti. Begenmenize cok sevindim


  • 5/02/2009 2:27 ÖÖ  

    portakalın zamanı geçmeseydi inanın denerdim.tabi müsade varsa

linkwithin

Related Posts with Thumbnails